Onze categorieën

Wapens op 2dehands.be

Veilig handelen

noguns

Het is niet toegestaan om op de Website en de Facebook-pagina van 2dehands.be wapens, messen en daaraan gerelateerde objecten aan te bieden of te vragen die als verboden of vergunningsplichtige wapens beschouwd worden in de zin van de Wapenwet.

Voorbeelden van objecten die niet zijn toegestaan op 2dehands.be:

I. (automatische) vuurwapens (zoals pistolen, revolvers en geweren (zowel hagel, als kogel));
II. explosieven (zoals handgranaten);
III. magazijnen (en andere niet onbruikbaar gemaakte munitie);
IV. geluiddempers (en andere onderdelen of hulpstukken);
V. alarm- en startpistolen of -revolvers;
VI. katapulten;
VII. airsoft-guns;
VIII. luchtdrukgeweer (‘luchtbuks’);
IX. paintball wapens;
X. kruisbogen;
XI. pijlen met snijdende delen waarmee ernstig letsel kan worden toegebracht;
XII. boksbeugels, wurgstokken, wapenstokken, werpsterren, nunchaku’s;
XIII. vilmessen, werpmessen, vlindermessen, spring- of valmessen (zoals stiletto’s)
XIV. stunguns;
XV. zelfverdedigingswapens (zoals pepperspray en traangas);
XVI. blindmakende laserwapens;
XVII. brandwapens;
XVIII. voorwerpen met giftige, verstikkende, traanverwekkende of weerloosmakende stoffen;
XIX. speelgoedwapens en nepwapens die zo sterk op echte wapens lijken dat ze voor bedreiging kunnen worden gebruikt (zoals een aansteker in de vorm van een pistool of handgranaat);
XX. blanke wapens die uiterlijk gelijken op een ander voorwerp dan een wapen (zoals bijvoorbeeld ‘hidden knives’ in de vorm van een kam);
XXI. dummy-launcher (voor het trainen voor honden).

 

Voor meer informatie kan u terecht in onze FAQ over wapens.

 

 

79 Reacties op “Wapens op 2dehands.be”

  1. Outlaw the guns, and only the outlaws will have guns !
    Een goed verstaander heeft niet veel nodig !

  2. zolang de autoriteiten het toelaten zou ik de wapens onder toezicht op 2dehands.be laten staan.

  3. Als 2ndhands zich in de toekomst profileert als site waar wapens kunnen gekocht worden dan haak ik af. Nieuwe wetgeving of niet.
    De hedendaagse levenswijze brengt veel stress, frustraties en neuroses met zich mee…
    sommige mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden. 2nd hand moet zijn verantwoordelijkheid nemen en niet toegeven aan winstbejag op het leven van een ander.

  4. Ik vind het zeer jammmer dat iedereen wapens kan kopen via een 2dehands site. Ik vind het zeer voor de hand liggend voor kinderen om hiermee in contact te komen. Wie zegt dat ze echt de wettelijke leeftijd halen om een bod uit te brengen.
    Je hoeft de kat niet bij de melk te zetten

  5. WAPENS VOOR DE SPORTSCHUTTERS IS VOOR MIJ ALS SPORTSCHUTTER GEEN PROBLEEM,ZOLANG HET MAAR LEGALE WAPENS ZIJN,VERKRIJGBAAR MET VERGUNNING,UITDRUKKELIJK VERMELD,CRIMINELE KOPEN ECHT GEEN LEGAAL WAPEN.

  6. Marleen, van 8-8-07, haak jij maar rustig af. Jouw mening geeft blijk van een absolute onwetendheid over de matherie en vermoedelijk van de onwil om aan die onwetendheid wat te doen. Dit soort van mensen moet m.i. tegen zichzelf beschermd worden, vandaar mijn reactie. De huidige wetgeving terzake was een show-operatie om na een crimineel voorval in de grootste Vlaamse stad die falende overheid daar goed te praten. Niet de wapenhandelaar, die het bewuste wapen op totaal legale manier verkocht ging in de fout maar wél de verantwoordelijke voor de politionele overheid die een zichtbaar gewapende crimineel zulk traject liet afleggen in een stad waar zij vooral druk bezig is met het lucratieve uitschrijven van parkeerboetes en zeker de falende opvoeders, ouders en politieke kennissenkring die H.V.T. maakten tot wat hij is. Het wapen is op zich onschuldig en ongevaarlijk. Die enkele misbruiker af en toe kan schuldig en gevaarlijk zijn.

  7. Freaky, voor jou kan ik zeggen dat je je echt geen zorgen moet maken. Het was vroeger al niet simpel om als partikulier een legaal wapen te verkopen en nu werd het onmogelijk gemaakt door een nieuwe wet die enkel een fiscale doelstelling heeft bereikt en verder niets. Geen enkele legale wapenbezitter zal/kan aan een kind een wapen verkopen via het net omdat dit enkel kon en kan door het invullen en tekenen van voorgeschreven documenten.

  8. Ik zie ook liever geen wapens op een tweedehandssite, zelfs niet als de advertenties nauwlettend worden opgevolgd en het alleen over legale wapens gaat.
    Voor mij hoort dit niet thuis op een zoekertjessite die toch – naar mijn gevoel – een familiaal karakter heeft.
    Je kan ook niet zomaar in om het even welke winkel wapens kopen, voor mij ligt het dan voor de hand dat je ook niet op om het even welke zoekertjessite wapens kan kopen. Wapenhandelaars moeten voldoen aan strenge eisen, dus zou je speciale zoekertjessites moeten hebben die eveneens voldoen aan strenge eisen.
    Via tweedehands kan je perfect zaken aan- of verkopen zonder ooit je echte identiteit prijs te geven. Dit lijkt me niet de juiste context om dan wapenhandel – via tweedehands zoekertjes – toe te laten.

  9. Is zeer verontrustend dat wapens zomaar op een tweedehandssite te koop aangeboden kunnen worden.

  10. Hoe moeilijk is het nog voor een 16-jarige om aan een wapen te komen, ook al is het een legaal wapen? Hoe kan je in godsnaam controleren wie dit wapen aankoopt? Het zal maar een klasgenootje zijn van één van je kinderen die het aankoopt en die er fier mee naar school komt om er een bloedbad aan te richten. In de USA waar in sommige staten wapendracht volledig legaal is, is het aantal slachtoffers van vuurwapens enorm hoog. Nee, wapens zorgen alleen voor een vals gevoel van veiligheid. Mijn excuses voor de wapenhandelaars die hier duidelijk hun mening hebben verdedigd, maar deze advertenties kunnen niet op mijn begrip rekenen.

  11. Toevallig stootte ik op dit artikel op een andere blog, nl. DeKoopman.net
    ***
    « Nieuws in het kort, maandag 6 augustus 2007Handelssites buiten schot bij regulering online tickethandel »eBay schiet met lucht, 2dehands.be met echte kogels
    August 6th, 2007 door Erwin Boogert
    Vorige week sprak het Amerikaanse filiaal van eBay zich uit tegen de handel pistolen en geweren op zijn platform. Eigenlijk moesten Amerikanen al langer naar een bakstenen winkel als ze schietspul zochten, maar de handel in onderdelen was wel nog toegestaan op eBay.com. Nu niet meer, meldt Tweakers.
    Maar Pistolen Paultjes hoeven helemaal niet zo ver over de grens te kijken als ze schietgerei zoeken.
    2dehands.be heeft totaal geen moeite met de levensgevaarlijke klapperpistolen en -geweren. Het mag van de politie, niets aan de hand dus. De belangrijkste reden is dat je in Belgie, net als in Amerika, gewoon een winkel in hoeft te stappen met een zakje geld om legaal een vuurwapen te bemachtigen.
    In de rubriek ‘Jacht’ op eBay.be staan enkel luchtdruk- of speelgoedpistolen. In dezelfde rubriek op 2dehands.be staat het echte, dodelijke spul. Maar goed, het is natuurlijk voor de jacht op beesten bedoeld. Niet op mensen.
    ***
    En er was een reactie van 2dehands.be:
    ***
    One Response to “eBay schiet met lucht, 2dehands.be met echte kogels”
    Caroline Says:
    August 7th, 2007 at 9:06 am
    De rubriek wapens bestaat inderdaad op 2dehands.be. Onze beheerder houdt deze goed in de gaten zodat illegale wapens zsm van de site worden geschrapt. Mocht er toch bericht komen van de Belgische autoriteiten over een allesomvattend verbod op wapensverkoop via het internet, dan zullen we de advertenties ongetwijfeld van de site weren.
    ***
    Dit is een duidelijk antwoord waarbij kan worden gesteld dat de advertenties maar zullen worden geweerd na een wettelijk initiatief. Er zullen al veel negatieve meningen moeten volgen van gebruikers eer de site ze spontaan niet zal aanbieden. Dus of reacties op deze blog veel zullen uithalen…?
    In elk geval, e-bay doet het dus niet, wat de site tot eer strekt.
    Voor wie het artikel zelf wil nalezen:
    http://dekoopman.net/2007/08/06/ebay-schiet-met-lucht-2dehandsbe-met-echte-kogels/

  12. Zolang het gaat om wapens die vrij in de winkel te koop zijn, vindt ik dat deze te koop mogen aangeboden worden op 2de hands. Er worden hier trouwens snelle wagens en motoren verkocht, deze zijn veel dodelijker in handen van de verkeerde persoon dan eender welk wapen.

  13. Er reageert iemand op mijn stelling met mijn eigen naam. Vreemd voor een “open dialoog”. Neen, ik heb geen belang bij de wapenhandel en zulke vicieuze opmerking zegt meer over de persoon die haar maakt dan over diegene tegen wie zij wordt gemaakt. Ik ben wel goed op de hoogte van de wetgeving terzake en haar talrijke anomaliën. Het valt mij op en stoort mij enorm dat de meeste tegenstanders gewoon een lege en ongefundeerde slogan neerpoten, zonder een minimum aan kennis over de wapenhandel in het algemeen en de Wapenwetgeving in het bijzonder. Als je werkelijk niets weet over de problematiek, ga dan eerst informatie inwinnen en vorm je dan een eigen opinie, zodat je met recht een gefundeerde stelling kan verdedigen in plaats van wat emotioneel vooringenomen demagogische onzin uit te kramen. De legale wapenhandel is strenger genormeerd dan die in voertuigen. “Je kan maar nooit weten of geen minderjarige een voertuig koopt via het net, dus geen tweedehandsvoertuigen op het net!!” dat is toch echt lullige praat, niet? Ik zie geen verschil met wapens, tenzij dat die handel wel strikt genormeerd is en die in voertuigen niet. Je kan een legaal wapen niet verkopen zonder aan de wettelijke en strikt beperkende voorschriften te voldoen en illegale wapens zullen niet worden aangeboden via het net, wees daarover maar gerust.

  14. Nog even dit: het is onwaar dat je in België zomaar een wapen kan gaan kopen door met een pak geld een winkel binnen te stappen. Het is onmogelijk een legaal wapen anoniem te verkopen via het internet want je moet herkomst en bestemming strikt tweezijdig declareren aan de overheid. Als je het geregistreerde wapen niet meer bezit en niet hebt meegedeeld waar het terechtkwam heb je bij de hernieuwing van de vergunning grote moeilijkheden. Een gevaarlijk voertuig kan je anomiem exporteren, een wapen niet. Overigens is het goedkope maar statistisch weerlegde kletspraat dat in landen met een groot privaat legaal wapenbezit grotere criminaliteit is of meer slachtoffers vallen. Zwitserland is het beste voorbeeld van het tegendeel.

  15. Dat men wapens verkoopt die vrij op de markt te koop zijn oke. Ook munitie vindt ik oke, maar mensen, vraag dan eens de normale prijs en niet het dubbele van de winkelwaarde, daar erger ik mij kapot aan. Ik weet namelijk heel goed wat alles kost, en als ik dan een zoekertje vindt waarvan de persoon het dubbele of meer vraagt, wordt ik razend. Moet dit echt, doe eens normaal a.u.b.

  16. volgens mij haalt de nieuwe wapenwet weinig of niets uit, de eerlijke mens word weer eens gestraft, de crimineel zie ik niet zo direkt een wapenvergunning aanvragen om er daarna een misdaad mee te plegen en ik geloof ook niet zo direkt dat er nu minder misdaden met wapens zullen gebeuren, een gebuur van mij is vorige week nog overvallen in zijn frituur,de dader was gewapend en waarschijnlijk zal hij op voorhand geen vergunning aangevraagd hebben, dit als voorbeeld dat de nieuwe wet volgens mij niet zoveel uithaald behalve dat de crimineel zich een stuk veiliger gaat voelen,voor vadertje staat brengt het een hele hoop geld op, een vergunning was vroeger gratis en kost nu al een heleboel geld en moet om de vijf jaar vervangen worden, dat zal de reden volgens mij grotendeels wel zijn, verder ben ik het volledig eens dat er zomaar via sites wapens mogen verkocht worden er daar niets of weinig aan gedaan word.

  17. indien het gecontroleerd word ,ok,maar niet zozals sommigen,”wisselen voor dit of dat”(laatstleden stond er een wapen op ,te wisselen voor een pocketbike,kan niet vind ik.Laat het een “onbruikbaar” zijn,dan kan da nog me de eerste ,beste,weetikwie,die er dan wa “struis” me gat doen met alle gevolgen vandien.mijn mening:het kan/mag(sport of “verzamelobjecten) maar het moet onder controle blijven.

  18. Ik weet dat er op 2dehands veel wapens worden verkocht waar dan bij staat vermeld “enkel met vergunning” en die dan zo maar kunnen worden afgehaald zonder dat er maar iets wordt gevraagd van identiteit, en waarbij men dan als het vertrouwen is gewonnen er meerdere laat zien waar je dan lekker uw keus kan maken welke je wil kopen, eventueel met de kogels erbij.

  19. Al bij al vindt ik dat wapens niet op een site als deze moeten verschijnen en beter bij de verzamelaars-liefhebberssite’s staan die zich echt bezighouden met zulke artikelen en alles daaromheen,net zoals dat bestaat voor erotica spullen.
    Ieder zijn ding maar liever niet op iets als 2e Hands.be en andere advertentiewebs.

  20. Dank zij die nieuwe wapenwet bezitten enkel de criminelen nog wapens….
    ik heb mijn geweer moeten inleveren,gewoon in beslag genomen, en dat terwijl ik hem legaal had gekocht in de wapenwinkel voor 45000 fr(1100 euro WEG geweer , WEG geld..
    DankU, om me nog maar eens te bestelen.

  21. Laat de wettelijk toegelaten wapens maar te koop op 2e hands. Want alles is tegenwoordig een wapen!!!
    Neem een schroevendraaier die een beetje scherp is, een perfekte dolk en geen vergunning nodig!!!
    Waar gaan we naartoe een echte heksenjacht is het geworden en dit alles door een paar marginalen die willen in de belangstelling komen. Wapens zijn er nu eenmaal en ze zullen er altijd zijn.Voor de mens die wilt moorden zullen er altijd “wapens” zijn, legaal of ilegaal. In de schietsport hoor je niet van ongevallen omdat er géén zijn, de echte sportschutter is een gediciplineerd mens.

  22. Ja, ook airsofts mag je op 2dehands zetten. Dat dachten wij ook.
    Steeds kregen wij een mail van de redactie dat het er niet goed opgezet was. Wij hadden de tekst toen letterlijk overgetypt van een persoon die er al een tijdje opstond. Geen probleem, tot we er een geinteresseerde op kregen en hups, niet alleen de airsoft van 2dehands maar AL onze zoekertjes. Als die andere personen met de zelfde tekst als ons er wel op mogen blijven staan, waarom wij dan niet. Het is niet de eerste keer dat wij klachten krijgen over ons zoekertjes van de airsoft, of dat het er nu volgens de reglementen opstaat of niet. RECHTVAARDIGHEID noemen ze dat, wij zijn altijd de klos en een ander gaat maar rustig door. Waarom wij altijd, wat hebben wij die mensen toch misdaan? Ik weet het niet meer hoor.

  23. Als de wapens die bij sport, verzamelen, of antiek staan met de huidige wapenwetgeving in orde zijn, is het voor mij alleszins geen probleem.
    Of ze nu via 2dehands, in een winkel of op een beurs verkocht worden, zolan het maar legaal is.

  24. Waarom zoveel drukte over wapens die hier te koop worden aangeboden ? Als je echt op zoek bent naar een wapen vind je er altijd wel een, Legaal of illegaal, Zelfs via internet bij grote Duitse wapenwinkelketens, De webpages moet je zelf maar Googelen, En dan gaat het hier wel om meer dan enkel maar sportwapens, Als je minderjarige zoontje of dochter dan nog over een Visa-kaart kan beschikken van ma of pa is de verkoop geregeld binnen enkele minuten en zelfs binnen de week aan de deur geleverd door taxi-post

  25. Veel personen reageren hier en bewijzen door hun reactie de belgische wapenwet totaal niet te kennen.
    Om een wapen te kopen (te koop gemeld via 2dehands, of via http://www.wapenforum.be, of via …) moet je in het bezit zijn van een officiële vergunning “model4” (uitgereikt door de Gouverneur) of van een Sportschutterslicentie.
    “Vrije verkoop”, “verkoop aan minderjaringen”, … van deze officiële wapens is niet mogelijk.
    Er zijn nu in Belgie meer dan 1 miljoen ILLEGALE wapens (schatting van onze regering) : deze wapens zijn het echte probleem, en die worden heus niet via 2dehands aangeboden.
    Bij de legale wapens die hier tussen sportschutters en jagers worden verkocht, gebeurt de overdracht steeds conform met de wapenwet.
    PS : ik ben geen handelaar (om insinuaties te vermijden), wel een sportschutter die al gekocht en verkocht heeft via 2dehands.

  26. Ik ben een verzamelaar van wapens voor wapenrek en een sportschutter, met vergunning, sportschutterslicentie enz… Ik betaal lidgeld, heb theoretsiche en praktische examens moeten afleggen en betaal genoeg taxen op die wapenvergunningen.
    Wapens kopen en verkopen op 2dehands is geen probleem zolang het maar volgens de wettelijke bepalingen is. Als je redeneert zoals sommige mensen hier kan je dan ook alle wapenbeurzen, rommelmarkten, antiquairs en wapenwinkels sluiten.
    Een crimineel zal echt geen historisch wapen of een sportwapen kopen via 2dehands. Die koopt gewoon een kalshnikov in het criminele circuit, voor de helft van de prijs die wij betalen voor een wapen uit W.O. I of W.O. II of een sportwapen.
    Wees toch een beetje verdraagzaam tov mensen die gewoon een hobby zoals alle anderen hebben.
    Ik zaag en klaag ook niet als de wielerterroristen de wegen versperren als de zon schijnt, als er in mijn buurt een motorcross is, als de boeren hun velden bemesten, als de haan vd buren voortdurened kraait, als de buurjongens repeteren, als er een fuif is in een tent 50 meter verderop , als de jagers me wakker knallen op zondag ochtend….

  27. wapen handel mag van mij best, zolang het maar legaal is en je wapen geregistreerd is en vergunning hebt enzo.
    het grote probleem is de illegale wapenhandel.
    ik zie misdadigers echt geen vergunning vragen om iemand overhoop te knallen.

  28. Blijkbaar is er veel verwarring over wat nu nog wel mag of niet. Daarom staat er la eens iets in de verkeerde rubriek hier op 2dehands, wat dan eigenlijk niet helemaal legaal is.
    Het probleem ligt bij onze politici. Eerst is alles op vergunning en de mensen moeten hun wapen laten registreren of inleveren als ze niet bij een club zijn. Vergunningen voor maximum 5 jaar.
    Dan een paar maanden later verschijnt er een lijst in het Staatblad met wapens die nu allemaal VRIJ TE KOOP zijn aan +18, zonder munite en zonder enige registratie.
    Spijtig genoeg hebben veel mensen hun erfstuk van grootvader al ingeleverd en kunnen ze het niet terug krijgen.
    Nog een paar maanden later doet de rechtbank een uitspraak over dat inleveren. De termijn van 5 jaar per vergunning zal vervallen en terug levenslang zijn.
    Wie kan daar nu nog aan uit?

  29. Iedereen heeft zo een eigen opinie over de nieuwe wapenwet en de recente wijzigingen, maar ik denk dat er een paar puntjes in vraag mogen gesteld worden:
    Art. 13§1 verbiedt voortaan de verkoop en zelfs de aanbieding van wapens aan particulieren op afstand, per postorder en via internet. Het artikel spreekt over “wapens” in het algemeen, en dus betekent dat in principe alle wapens, met inbegrip van alle zgn “wapens in vrije verkoop”. Vrije verkoop ?…
    Over heel de wereld is het zo dat wetten alleen geldig zijn binnen de grenzen van het land die ze uitvaardigt. Chineze wetten zijn niet van toepassing in Luxemburg, en Belgische wetten zijn niet geldig in Pakistan.
    Internet heeft geen enkele territoriale binding. Het is een universeel medium, dat in principe toegankelijk is vanaf elke computer waar dan ook op de planeet. Waar dan ook op de planeet heeft men toegang tot het volledig net. Er bestaat dus geen “belgische”,”franse” of zelfs “europees” internet.
    De vraag is dan waar de Belgische wetgever het recht vandaan haalt om wetten uit te vaardigen die wat dan ook verbieden op een medium dat geen deel uitmaakt van het territorium waarop zijn wetgevingsmacht geldig is.
    Met andere woorden, is dat gedeelte van de wet rechtskundig ongeldig en pleegt de wetgever bijgevolg machtsmisbruik. Leve de democratie.
    Zolang alle landen van de wereld die toegang hebben tot het net niet samenkomen om samen internet-wetten uit te vaardigen en die officiëel te ratifiëren, en een gerechterlijk orgaan creëren die de macht zou krijgen om gelijk waar ter wereld gepleegde internetmisdrijven te vervolgen en te straffen, zal internet een wereld blijven waar alles mag en kan en niets wettelijk verboden kan worden.
    Bijgevolg zijn alle wetten die wat dan ook op internet verbieden, ongeldig en waardeloos. Heren wetgevers, het wordt tijd dat u eens met uw tijd meegaat.

  30. Mr Geert Vermeire, die beweert dat er via internet bij Duitse grote winkelketens zomaar wapens kunnen gekocht worden, heeft duidelijk nog nooit wapens in Duitsland gekocht. Als er één Europees land is waar wapens uiterst moeilijk te bekomen zijn, is het wel Duitsland, waar zelfs kleine penvuurtjes vergunningsplichtig zijn.
    Om een wapen in Duitsland of in Zwitserland te KOPEN heb je idd niet veel nodig. Maar om dat wapen hier “per taxipost” te kunnen krijgen, heb je wel een importvergunning nodig, de verkoper moet een exportvergunnig hebben en u moet ook aan de Duitse overheid kunnen bewijzen dat u hier over de vereiste vergunning beschikt als dat nodig blijkt. En goedkoop is het ook niet. Ik heb het hier wel over wettelijke transacties.
    Ik daag u uit om bvb een Walther PPK zomaar te kopen en bij mij “per taxipost” te laten afleveren. Er zal veel volk komen kijken. Kopen in Duitsland doe ik nu ook al een paar jaar.
    Eerst zorgen dat u weet waarover u spreekt, en pas dan lawaai maken.

  31. In verband met illegale praktijken, laat ons eens even spreken over de machinepistolen die regelmatig op deze site geadverteerd worden.
    Vaak staat er in de ad vermeld “reglementair demil met papieren” terwijl het wapen nog kan opgespannen worden, kan droogvuren en vooral volledig uit elkaar kan.
    Ik daag iedereen uit om mij een scan van de “officiële papieren” van neutralisatie van zo’n wapen door te mailen. Daarmee bedoel ik wel een certificaat van de proefbank van Luik, het enig bestaand orgaan dat neutralisatie mag uitvoeren.
    Een volautomatisch wapen dat effectief door de proefbank geneutraliseerd wordt, heeft geen gaten in de loop, kan nooit meer uit elkaar worden gehaald en nooit meer opgespannen worden.
    Als het wapen nog gedemonteerd kan worden, kunnen alle inwendige onderdelen vervangen worden en is de neutralisatie niet geldig. Zo’n wapen is 200 % illegaal.
    Mij maakt het niet uit, ik ben hier niet om lessen te spellen. Maar deze aangename site wordt wel door de politie op de voet gevolgd, en door de cowboys die dergelijke dingen adverteren, zou het wel kunnen dat de site op een dag opgedoekt wordt. En dat is niet leuk voor de vele mensen die het volgens de wet doen.
    Voor wie het niet zou weten; een officiële neutralisatie kost 21 euro + btw per wapen, en als het een beetje meezit gebeurt het nog onmiddellijk ook.

  32. Veel mensen uiten hun ongenoegen jegens de huidige Belgische wapenwet.
    Ik doe dat zelf ook soms, o.a. over het verbod om via internet te adverteren.
    Maar afgezien van de kleine details die nog vatbaar zijn voor verbetering, en als men onze nieuwe wet met
    die van andere landen vergelijkt, mogen wij zeggen dat we in België de beste en meest liberale wapenwet
    van Europa hebben, en misschien wel van de wereld.
    Eens overlopen:
    Verzamelaars van antieke wapens moeten alleen op 3 voorwaarden letten:
    – origineel patent van voor 1890
    – wapen uitsluitend voor zwartkruit gemaakt
    – wapen moet voor 1945 gemaakt zijn.
    Dat zijn dus duizenden modellen en kalibers die men vrij mag bezitten, zonder munitie en zonder enige formaliteit.
    Daarbovenop is er een lijst van uitzonderingen, waarin méér dan 800 modernere wapens in voorkomen, die men(zonder munitie)ook vrij mag bezitten.
    Dan zijn er uiteraard nog de wapens van gelijk welk model en kaliber, die officiëel door de proefbank geneutraliseerd zijn. Die zijn uiteraard ook vrij.
    Geen enkel ander land in Europa is zo liberaal. In Duitsland zijn de meeste antieke wapens verlofplich-
    tig, in Frankrijk zijn er weinig vrij en is de over-
    heid arbitrair, in Holland mogen bijna geen centraal-
    vuur en zelfs geen speelgoedwapens, in Spanje mag nix en in Engeland ook niet.
    Wil men moderne wapens verzamelen ? Dan hoeft men alleen een erkenning of een model 4 aan te vragen. En indien de Gouverneur dat wilt weigeren, is hij wettelijk verplicht de weigering persoonlijk te motiveren, en kan men nog in beroep gaan ook. In geen enkel ander land kan dat.
    Wilt men gaan jagen of sportschieten ? Dan zijn er wel een paar voorwaarden meer waaraan voldaan moet worden, maar het gaat ook wel veel vlotter dan in andere landen.
    Dus hebben we uiteindelijk weinig redenen om te klagen.
    Jammer dat er nog zoveel onnozelaars rondlopen die niets van wapens kennen en de wetgeving niet willen navolgen. Door hen zou de wetgever in de toekomst wel minder toegeeflijk kunnen worden.

  33. ik heb al wapens gekocht via 2de hands deze wapens waren telkens in orde met de wetgeving.Waarom het verbieden op 2de hands als alles legaal verloopt,wij als jager of sportschutter kunnen niets met wapens doen die niet aan de wetgeving voldoen.

  34. ik verzamel wapens ( van voor 1945),wapens die wetelijk in orde zijn
    het is voor mij een hobby zoals het voor velen het een hobby is .wij hebben niet de bedoeling enige criminele daad te plegen maar gewoon onder vrienden en medeverzamelaars onze passie te delen en ik zou het jammer vinden dat 2de hands zou stoppen met het verkoop van legale wapens (verzamelwapens).wie wapens zoekt voor misdadige bedoelingen vindt die wel ergens anders.

  35. Wat een gezeur en gezever, er vallen meer doden en gewonden in het verkeer dan er in België en Nederland met Vuurwapens vallen, MAW alle potentieële moordwapens verbieden, dus gaan we met z’n allen weer lopen en te paard ( oei dat kan ook niet ) hoeveel mensen zijn er niet door een paard of ezel ongelukkig geschopt of zelfs dodelijk verwond, dus afschaffen al die paarden op straat, niet te vergeten al die levensgevaarlijke wielrenners die rond de tour de France de Gekte in de kop krijgen en geheel België on veilig maken, afschaffen dus en geen fietsen en auto’s meer verhandelen op Markt en veilingplaatsen, wat nog meer voor potentieële moordenaars? uitbannen !!??
    Wees toch eerlijk naar uzelf en anderen een vuurwapen is een stuk ijzer met hout of plastic, meer niet, ..
    Een automobiel is een moordwapen in de verkeerde handen en is van metaal en plastic, meer niet, ..
    De Mens is de bepalende factor, meer niet, ..

  36. reactie voor marcel
    je hebt gelijk dat er veel onklaar gemaakte wapens verkocht worden die nog volledig uit elkaar kunnen en en die zijn dus niet door de proefbank van luik onklaar gemaakt.
    Maar als je een wapen onklaar laat maken in de proefbank van luik dat het een grendel geweer /pistool/revolver of machinepistol is dan kunnen die allemaal nog opgespannen worden en droogvuren.
    een officiële neutralisatie in de proefbank van luik kost 64,34 + 21% euro
    die 21 Euro + 21% is voor Het beproeven van wapens
    Mvg
    Dany

  37. Plaats die wapens maar op 2dehands, onze vrijheid is al genoeg beperkt.
    Voor de rest kan ik “Jo” volledig gelijk geven.
    herman

  38. Wapens op 2e hand moet kunnen! Zolang er maar duidelijk bij staat dat ze vergunning plichtig zijn,
    en er natuurlijk geen sprake is van een verkoop op afstand. Als je vandaag de dag ziet dat een maniak met een mes zijn ding kan doen in een kinderdag verblijf, ga je dan vanaf nu ook alle keukenmessen verbieden ?

  39. Ik,als sportschutter, vind dat de verkoop van wapens op 2dehands geen probleem is of hoeft te zijn. Mensen die dat wel een slecht idee vinden moeten er maar aan denken dat niet het wapen een gevaar kan zijn, maar de persoon die er mee omgaat. Een gedisciplineerd schutter zal ook nooit een incident meemaken. Het zijn enkel die paar marginalen in heel België die aandacht willen en het voor de hedendaagse sportschutter zeer moeilijk maken. Door hun aandachttrekkerij worden de (vaak zeer rustige) sportschutters als marginalen aangezien terwijl zij vaak als enige op een deftige manier met wapens om kunnen gaan.
    Met vriendelijke groeten,

  40. Eerst en vooral een dikke merci voor de beheerders die de categorie ‘schieten’ modereren.
    Hier kruip ontzettend veel tijd in en ik ben zeer tevreden dat wapens ten minste nog op één site verkocht kunnen worden. Al een geluk, het zou nogal druk worden in de Viking, als je begrijpt wat ik bedoel…

  41. Wat denken de meeste onder jullie dat je gewoon een geweer kan kopen zonder vergunning?? Bende losers. Hoopke jaenetten!!!

  42. Ik heb een sportwapen te koop 6mm met vergunning het is een linkshandig en schot per schot af te vuren.
    Het is te bezichtigen bij Wapenhandelaar Lang in de Lombaarden vest te Antwerpen

  43. ik zoek nog zon ding liefst tweedehands 7.65 s&w 45 of 6mm ook goed!!!!!!!!!!!!betaal goed geen grapjes.gr

  44. na het voorval in Antwerpen,heeft de regering beslist om alle vuurwapens met vergunning te voorzien.
    Ten onrechte,want we wijken af van het statuut eigen bezit,wat in beslag word genomen is eigendom,of dat nu wapens zijn of iets anders,eigendom van de mensen.
    als morgen een man of vrouw word vermoord met een mes moeten we allemaal ons messen ingeven en kunnen we met onze vinger snijden,sicks die mogen zwaarden dragen,voor hen is dat symbool,wij daar en tegen zijn direct moordenaars.een klein zakmes is al te veel,in de usa daar mag gebeuren wat wil met vuurwapens daar heeft elke mens het recht zich te verdedigen met een vuurwapen,in wat een apenland leven wij verdorie nu heeft de politie nog veel in beslag genomen wapens door verkocht kom aan he mensen

  45. Dit is een heel nette discussie over vuurwapens en of ze wel of niet op een internetsite verkocht mogen worden.Dat er wat taal betreft een heel klein verschil is tussen twee buurlanden is algemeen bekent.Maar dat er wat vuurwapenwetten betreft ENORME verschillen zijn is hier wel duidelijk.Maar kan ik nu als Nederlander een Walthers PatentMod.8. 6.35 in zeer redelijke staat op 2dehands Belgie te koop aanbieden ,of ben ik dan strafbaar?Ik kan natuurlijk ook naar Antwerpen gaan en bij een wapenhandelaar te koop aanbieden.
    graag uw antwoord

  46. Als opsporingsabtenaar zeg ik het volgende: Sportschutters zijn geen boeven. Legale wapens zijn nettjes geregistreerd op naam. Geen probleem. ALLE criminelen die ik ken kopen wapens bij de wapenGAMMA. Er zijn al tientallen jaren lijsten waarop je gewooon, net als vuurwerk in Nederland, gewoon kunt aankruizen wat je wilt. Je kan illegaal gewoon kopen wat je in de legale handel kan kopen, en sterker nog: goedkoper. M-16, FN-aanvalsgeweer (de beste ter wereld) maar ook vuistvuurwapens. ALLES gewoon te koop nieuw in de koffer! Zelfs sportschutters kopen in het illegale circuit gewoon munutie omdat het goedkoper is! Ik moet er om lachen als ik zie hoe wanhopig men wapenhandel probeert te voorkomen. Alle criminelen lachen ons ook uit omdat ze weten dat de wapenGAMMA gewoon open blijft en eeuwig alles zal verkopen wat criminelen maar wensen. Ohh had ik raketwerpers al genoemd. Doe niet gek. Mijn oplossing: streng straffen, en alles legaliseren en REGISTREREN. Mensen vermoorden mensen, niet wapens.

  47. Ter aanvulling. De wapenGAMMA is dus een illegale lijst waarop alles te koop is. Als opsporingsambtenaar proberen we illegale handel wel te beperken, maar dat is nog nooit voor meer dan, ik schat 3 procent, gelukt. Dat geeft aan dat het dweilen met de kraan open is. Boeven zullen altijd ongecontroleerd kopen, jacht of sportschutters zijn nooit het probleem, behalve dat men wel eens kogels levert aan boeven, wat ik slecht vind. NIET DOEN DUS. Ehhuuu boeven hebben trouwens wel heel veel keus in wat men kan kopen. Wat ik al eerder schreef: men kan zowat alles bestellen. Ook patronen die kogelwerende vesten doorboren. Kijk als het aan mij lag, hadden boeven NIKS, maar dat is geen reele houding. Laasts zag ik dat een boef een colt m-16 in 5,56 vol automaat, kocht, nieuw voor 525 euro! Daar kan niemand ze legaal voor leveren. Nogmaals, boeven hebben nergens last van als wetten strenger worden, ze betalen 5 euro meer voor iets en het is weer goed. Ik ben er van overtuigd dat jacht en sportschutters goede mensen zijn die zich goed kunnen beheersen. Mijn ervaring is dat boeven meestal een geestelijke stoornis: een gedragsstoornis hebben. DAT levert wel gevaar op. Vaak zijn ze kinderlijk in hun denken. Het merendeel van de boeven is bijna mongolide! Denk daar maar is over na.

  48. Ik ben trucker van beroep, had wapen smit and weson 38 op vergunning,wist niet dat wapenwet in 2006 veranderd was heb wapen en vergunning in december moeten binnenbrengen was nieuw, heb er niets voor terug gekregen, vind ik toch ook niet normaal hoor en kon vergunning niet terug in orde krijgen zegde commisaris, heb wel onbesproken gedrag , en blanco strafregister, maar geven liever vergunning aan gangsters en gestoorde, grt frank

  49. Als de wapens worden aangeboden op 2dehands vind ik een goede zaak. Als alles wettelijk verloopt tenminste. Ik ben zelf sportschutter en begrijp de reactie van sommige mensen niet. Ik ken geen enkele persoon die op een deftige manier met de schietsport iets te maken heeft die het ook maar in zijn hoofd haalt om iets illegaals te kopen of verkopen. Kwestie van niet alle wapens en vergunningen kwijt te geraken. Bij mijn weten staan de wapens ook onder een aparte rubriek. Dus al de onwetende mensen die hier niets mee te maken willen hebben moeten dit ook niet bekijken als ze niet willen. Het word hoog tijd dat ze de sportschutters niet meer vizeren en in een slecht daglicht plaatsen. Dus laat de wapens er maar op komen!!!

  50. het is een SPORT en er is hele strenge toezicht op. dus waarom niet. je kunt nl. niet zomaar een wapen kopen of verkopen, je moet eerst het nr weten dan naar de politie. dan je vrijstelling meenemen weer naar de verkoper en dan weer met het wapen naar de politie. en dan pas is het goed… elk (echt)wapen staat dus op naam geregisteerd

  51. Dat is jammer dat er niet zo makkelijk meer aan wapens kan geraken zonder vergunning.
    Waar ik woon wonen nogal wat volkeren die het altijd op zak hebben.
    Iedereen denkt maar dat de wapens in het illegale circuit alleen voor overvallen en dergelijke word gebruikt maar ik zou hem alleen voor bescherming willen hebben in geval van nood.
    Maargoed, las dat er meer dan een miljoen illegale wapens in belgie zijn dus misschien iemand die me er mee kan helpen.
    nederland500@hushmail.com

  52. Jullie kunnen nog niet eens oplichters bij bijvoorbeeld gitaren verwijderen etc.
    2 de hands is een el do ra do voor oplichters
    En nu wapens gaan adverteren??
    Mijn God…..

  53. Ik vind persoonlijk dat wapens te koop zoude moeten zijn voor zo goed als alle mensen.
    *Mits: dat het enkel in extreme noodgevallen gebruikt mag worden en onder een bepaalde leeftijd.
    Mensen moeten leren zich zelf te kunnen verdedigen of er op voorbereid kunnen zijn als er vandaag of morgen iets gebeurt.
    Kinderen zouden op school verdedigingsporten moeten leren, om zich zelf ook buite de muren zich te kunnen verdedigen. Vandaag de dag als je maar de krant open doet zie je duizenden artikels over mensen die overvallen zijn of neergestoken. Jongeren moeten weten wat ze moeten doen als ze worden aangevallen.
    Ze moeten ook de regels strikt opvolgen van wanneer men dit kan toepassen.We moeten hopen dat niemand nog met geweld in contact terecht zal komen. Maar men moet ook beseffen dat in de realiteit dit jammer genoeg niet het geval is. Mensen moeten sterk zijn in deze wereld. Respect hebben voor anderen en ze moeten weten wanneer ze in de fout zijn.
    Het is fout om de jongeren zwak te houden.
    We weten allemaal dat het niets zal helpen om ze geweld te verbieden. Er zal altijd wel iemand zijn die een andere weg zal vinden om er aan te geraken.
    Het beste wat we kunnen doen is jongeren er op voorbereiden zo dat ze op het moment zelf, mocht het ooit zo ver komen dat ze er sterk genoeg zijn om zich zelf te redden op het moment dat er niemand anders is…

  54. WAPENS NIET VERBIEDEN!
    Dat gaat ervoor zorgen dat meer en meer criminelen er aan kunnen. Laat ons Wapens op een legale en goede manier kopen/verkopen. Er zal een tijd kopen dat mensen met wapens die om een of andere reden hun wapen wensen te verkopen de neiging gaan hebben om het te verkopen aan criminelen, omdat ze er niet van af kunnen geraken. Wat gaan wij doen als wij potentiele kopers niet kunnen vinden, tja dan gaat die wapens via via weg….NIET GOED BEZIG! HOU DIE RUBRIEK DAAR AUB!

  55. Het is niet omdat er iemand een bod doet op een wapen dat hij het effectief al meeneemt naar huis he.Er kan idd een minderjarige ofzo een bod doen maar die moet het bij je thuis toch nog komen halen.Ik denk niet dat er iemand die met alles (papieren) in orde is zo lomp gaat zijn om aan gelijk wie een wapen te verkopen.Ik heb onlangs ook een wapen verkocht en dat gaat heel simpel:koper komt kijken,indien wapen in orde betaald hij voorschot,controle identiteitskaart,dan mag hij model 4 invullen,opsturen naar gouverneur en als dan alle papieren in orde zijn (wat een paar maanden duurt) mag hij achter wapen komen.Tot dan blijft het wapen bij mij liggen.En als die persoon niet in orde is met licentie,… zal hij zeker niet met de goede papieren afkomen.Dus dat gezever dat iedereen zomaar een wapen op 2dehands kan kopen mag echt wel stoppen.De wapens die hier verkocht worden zijn echt het probleem niet hoor.Denk niet dat er iemand zo stom gaat zijn om illegale wapens op deze site te koop te zetten.En als je niet naar de wapens wilt kijken moet je er ook niet op klikken.Als je kind op “google” bepaalde termen intikt zal het ook wel genoeg foto’s en dergelijke te zien krijgen.

  56. heeft iemand voor mij een leuk tweedehands wapenmet verziermag eventueel ook een hand vuur wapen zijn

  57. Ik snap niet waarom mensen een dodelijk pistool willen ter verdediging! Ik ben al vaak overvallen, met pistool!
    Ja klote… geld weg…schijt in je broek!! Of zal ik keutel zeggen? Ik ben eens met een mes overvallen… Maar die eikel moest hem nog trekken.. dus heb hem met mijn stiletto gestoken in de hand toen hij zijn mes wou trekken! Mooi… geen geld kwijt en hopelijk weer een turk die niemand meer durft te overvallen!!
    Volgende keer heb ik ook een PISTOOL hoor!! Maar ho wacht ff!! Wil ik dan degene zijn die iemand zwaar verwond? Of misschien zelfs wel dood??
    NEE!!! Mijn pistool wat ik ga halen is ook illigaal in nederland!! Maar ik kies voor een P.A.K. pistool! Ofwel LOSSE FLODDERS! Lekker… als iemand mij wil overvallen met pistool schiet ik hem snel een dosis TRAANGAS in zijn gezicht en dan hard rennen!!
    Maar niet janken als de overvaller eerder de trekker overhaalt en jou door je flikker schiet!
    En DAT zou wel legaal moeten worden in NL een traangas pistool ter zelfverdediging!
    Mja als je overvallen word is er altijd risico dat je gewond raakt.
    Maar met het dragen van een wapen verhoog je het risico alleen maar, en dat is een keus die de mens zelf zou moeten kunnen maken!
    En dat wordt ons hier in Nederland ontnomen door de te strenge wapen wet! Mja goed dat België onze vriend is Hahaha!
    Mja voor mensen gelijk een “scherpe” 9 mm willen halen in België op de zwarte markt overweeg dan of je niet beter voor een P.A.K. kan gaan.
    Want met een P.A.K. kan je niemand doden of verwonden.. alleen voor korte duur onschadelijk maken!

  58. als ze denken dat illegaale wapens enkel gebruikt worden voor dingen waar ze voor vrezen waarom is het hier dan nog geen oorlog??? er zijn meer illegaale wapens in het circuit dan leegaale en hoe vaak horen we dat er incidenten gebeuren met illegaale wapens niet veel veele gebruiken het voor zelfverdedeging dus ik vindt zelf persoonlijk hoe strenger je wordt hoe meer men zal handelen in illegaale wapens iedereen heeft het recht om een wapens bij te houden voor noodgevallen

  59. Leer eerst allemaal nederlands!!! Het barst hier gewoon van de dt-fouten, om nog maar te zwijgen over alle andere dwaze taalfouten! Leer eerst schrijven voor je ’n wapen vastneemt! Mensen die oppervlakkig zijn, dus ook op taalgebied zou ik niet zo gauw een wapen in de hand steken… Jammergenoeg zijn het vaak diegenen die niet zo veel denken in het algemeen die ook niet veel denken wanneer ze iemand bedreigen, of zelfs erger, de trekker overhalen…

  60. Verzamelaars zijn erg blij dat het hier nog gewoon mogelijk is. Het is verder ook niet illegaal dus gewoon behouden op de site. Heb je niets met wapens dan is er nog genoeg ander leuks te zien op de site.

  61. Persoonlijk vind ik dat het verbod om legale wapens aan te bieden op internet een omgekeerde werking heeft.
    Ik verduidelijk; Ik wou een wapen legaal verkopen maar mag het niet aanbieden. Een ander iemand wil een legaal 2dehands wapen aan kopen maar vind niets op internet wegens verboden. Ik blijf met mijn wapen zitten en die ander koop een nieuw wapen in de winkel. Conclusie, 1 wapen meer in handen van de burger. Ze willen minder wapens in belgie, maar op deze wijze worden het er alleen maar maar. Ik denk niet dat ik alleen sta in deze denkwijze.
    Wat moeten we dan doen? Het te koop zetten bij de wapenhandelaar, of briefjes op het prikbord in de delhaize gaan hangen daarmee bereikt men niemand, terwijl het internet medium hier, zoals voor andere dingen, uiterst geschikt is. Maar ja Politiekers he’, voor zover ik weet moet je voor die job nog steeds geen diploma hebben of examens doen.
    Belgieland is en blijft een apeland.

  62. Iedere illigaal hier in belgie heeft hopen wapens zo is nog maar eens gebleken in Anderlecht .Waarom een gewoon persoon die zich een wapen zou willen aanschaffen op al die kosten jagen eerst in een schietclub aller eerst een mondeling examen gaan afleggen bij die mannen die enkel belgen m a w personen met een blanke huid durven aanspreken dan naar een gouverneur een vergunning aanvragen dat je ook nog eens bijna100€ kost en die vent heeft nog nooit in zijn leven een keuken mes gezien en die moet beslissen over wel of niet dan kan je in de schietstand gaan schieten dan als je zeker bekwaam bent ga je de praktijk afleggen liefst niet in ST niklaas daar loopt er een examineur rond vroeger politie commisaris van st niklaas geweest die maakt je dan zo nerveus dat je toch geflest word in een woord kloten belgie alleen de illigalen mogen hier wapens dragen en liefst messen 15 cm diep in hun rug of ze schieten je gewwoon door je raap .Bedankt KlOTE REGERING niemand van al het geen reeds minister van justutie was of is heeft nog nooit van wettige zelf verdedeging gehoord laat staan dat ze een wapen wet gaan goed keuren .TRUUUUUUUUT IS BELGIE .Wacht tot die bruin mannen in opstand gaan komen wat gaan ze dan doen ons wapens geven LAAT ONS A U B NIET LACHEN KINDERACHTIGE REGERING

  63. Ik zoek een eenvoudig handvuurwapen+minutie en heb geen vergunning.Wie kan en wil mij helpen?

  64. kort gezegd, als ik iemand wil ombrengen doe ik het desnoods met een baksteen,dus heel die wapenwet is één grote bullshit al ben ik ermee akkoord dat niet iedereen zomaar een wapen zou mogen hebben,
    mij hebben ze alles afgenomen, zwarkruit revolvers die indertijd vrij te koop waren + diegene waar ik vergunning voor had zonder dat ik maar iets verkeerd had gedaan, gewoon door iemand die de politie verwittigde om mij te pesten ondanks dat ik al meer dan 20 jaar deze wapens had zonder problemen, de eerlijke mens word hier altijd gestraft terwijl de criminelen er maar op los gaan !!!!

  65. Hallo besten mensen ,
    ik ben in het verleden ook alles kwijt geraakt tewijl het niet eens verboden was dan praat je over buksen en luchtdruk pistolen.
    Ik vind het allemaal te vergezocht en zeker om deze site we leven toch in vrij land maar dit land is een klein randje om heen aan het bouwen met regels die nergens op slaan,dus we krijgen in de toekomst een open gevangenis in Nederland en eenste wat we hier mogen doen in Nederland is betalen en je bek houden en werken tot je er bij neerval ?
    Dat er regels komen voor wapens alle begrip voor maar je moet het niet te ver zoeken want dan kan ik de keuken la ook wel inleveren met messen.
    We hebben een kabinet van lik me vesje en we zitten in landen oorlog te voeren waar we niets van weten en daar ga ons belasting geld naar toe en maar bezuinige en BTW omhoog gooien, de grootste bandieten zitten in denhaag en de politie die zelf de inbeslag namen van wapens zelf in de handel gooien of voor zelf bewaren als verzameling.
    Of ze hier in Nederland corrupt zijn zeg ik met grote letters JA, en dan veral de grote jongens .
    De normalen mensen die er een verzameling opna houden worden gepakt en dan komt er nog eens bij de verkoop site,s werken er allemaal nog aan mee ook.
    Nee beste mensen ik leef in een open gevangenis,en dat hou in werken dat je er dood bij neer val,betalen tot je laaste cent op is,en op moet passen dat je buiten komt dat je niet aan gehouden wordt en bekeuring krijg.
    Als het me uit komt ben ik weg hier en kunnen ze in dit pokken land allemaal dood vallen, met de corrupte tekering zooi.

  66. als ge in orde zijt met alles en de koper is in orde met alles waarom dan niet verkopen of kopen op 2de hands

  67. Mensen mensen het is hier SCHIETSPORT, laat de sport zuiver blijven van racistische opmerkingen, verwijten naar de overheid, maak je zelf een toonbeeld van die sport zodat mensen die er niet bekend mee zijn je gaan begrijpen als je de moeilijkheidsgraad uitlegt van de diverse diciplines, draag het uit in plaats van te rebeleren, doordraaiende uitspraken naar huidskleur, zelfverdediging wat je hier leest, ja jullie wapens moeten ze direct in nemen,het bezit van een wapen voor de sport is een voorrecht en geen vanzelfsprekend iets. Maakt niet uit of het nu om een kruisboog, luchtbuks, vuurwapen, jachtgeweer of wat dan ook gaat. Leer met de wetgeving om te gaan, als die veranderd, pech, lever in dat ding of schenk het aan je vereniging.Begin bij jezelf, er zijn al genoeg incidenten geweest waarbij we van geluk mogen spreken dat er zowieso nog (legale)wapens onder de burgers mogen blijven. Gebruik je verstand er zijn teveel niet schietende burgers die gewoon een veilig gevoel moeten kunnen houden, dat is onze taak, lees VERPLICHTING.
    Bedankt.

  68. Zou er iemand mij misschien kunnen zeggen waar ik kogels zou kunnen verkopen. heb hier namelijk nog kogels van een familie lid liggen voor jacht het gaat hier om Norma Oryx 243 WIN kogels Deze bestaat uit een doos van 20 kogels en dan heb ik er ook nog 13 kogels apart. Moest er iemand weten wie of waar ik deze kan verkopen zou bedankt zijn. Mvg Steven

  69. Ben het helemaal eens met Hans hierboven. Ik ben allang niet in de verste verte trots op mijn geboorteland. Het is allang niet meer zo dat als je een kind in verwachting heb,dat men over zijn kansen en kwaliteiten denkt. Nee,iedere Hollander wordt bekeken en behandeld naar het evt risico en hoeveel het kost.
    De specifieke autoriteiten trekken iedere eerlijke en oprechte aan een steeds kortere lijn,naar beneden. Er is geen ruimte voor falen,oftewel een foutje en men zit beneden aan de maatschappelijke ladder in zulke dikke stront dat van de authoriteiten afkomt. En zo dik,dat men erin blijft wegzinken.
    ook ik verlaat dit neplandje. Deze hypocriete beerput laat ik straks eindelijk achter me,HALLELUJA DIE DAG, en ik ga in een paradijs wonen,en werken. Waar het werken gewoon nog trots opleverd,en genoeg opleverd om gelukkig te zijn,zelfs ná belasting. Ook daar zijn regels Maar niet zoveel onnodige. Geld voor de maffia/politiek merk je daar niets van.

Comments zijn gesloten.

Gerelateerde berichten

10 tips voor veilig handelen op 2dehands

Veilig handelen
De lente is in aantocht. Het ideale moment om je oude of ongebruikte spullen van de hand te doen en nieuwe dingen te proberen! En daarbij komt 2dehands natuurlijk goed van pas. Maandelijks handelen miljoenen mensen succesvol op ons platform, maar soms gaat het mis. We geven je daarom graag...
Lees verder

Pas op voor fraude met fake DHL-communicatie!

Veilig handelen
Het merendeel van de (ver)kopers op 2dehands.be heeft goede bedoelingen en is betrouwbaar. Helaas is er – net als in de echte wereld – ook een kleine groepje mensen dat misbruik maakt van het vertrouwen van anderen. Sinds kort zien we een type fraude, waarbij fraudeurs het hebben gemunt op...
Lees verder